Bibliografía del curso

Algunas fuentes de consulta (no necesariamente las mejores ni las únicas) que pueden serles útiles.

Design Council. Design Methods. Disponible en el sitio web del Design Council. http://www.designcouncil.org.uk/about-design/How-designers-work/Design-methods/

Tassi, Roberta (2009). «Service design tools: Communication methods supporting design processes». DensityDesign research group at INDACO Department – Politecnico di Milano and DARC – the Research & Consulting Center of Domus Academy. Disponible online: http://www.servicedesigntools.org/

Engine Group. «Methods». Disponible online: http://www.enginegroup.co.uk/service_design/methods/

Laurel, Brenda. (2003) «Design Research: Methods and Perspectives». MIT Press.

IDEO’s Human Factors team. (2003) «IDEO Method Cards: 51 Ways to Inspire Design». William Stout Architectural Books. Palo Alto.

Baztán, Aguirre A. (1995) «Etnografía: Metodología cualitativa en la investigación sociocultural». Editorial Marcombo. Barcelona.

Páramo, Pedro Ph.D (Compilador) 2008. «La investigación en las ciencias sociales:Técnicas de recolección de información». Universidad Piloto de Colombia. Bogotá.

AIGA, Cheskin. «An Ethnography Premier». Tomado de la pagina web de AIGA en agosto de 2008. http://www.aiga.org/content.cfm/ethnography-primer Descargar

Chipchase, Jan.
Design Research October 2006 presentation with Ramin Vatanparast. Limited text, photo rich.
Download [3MB]

Waving Not Drowning Workshop covering practical tips for making the most of large volumes of photo field data. 25th September at the EPIC 2006 Conference.
Download[1MB]

Presentaciones tomadas de la pagina de Jan Chipchase, investigador de Nokia. Recuperadas en agosto de 2008.

Lengler, Ralph. Eppler, Martin. A periodic Table of Visualization Methods. V.1.5 Recuperada en agosto de 2008 en el website de Visual Litheracy.

Erner. Guilliame. (2005) «Victimas de la Moda: Cómo Se Crea, Por Qué La Seguimos». Gustavo Gili. Barcelona.

Solomon, Michael R. y Rabolt, Nancy. (2008) «Consumer Behavior: In Fashion».Prentice Hall, 2 edition.