Superficies Digitales
What are digital media? What are the advantages and disadvantages of digital media from analogue? What is the relationship between this two kind of media and what you can do with them? How is the relationship of this media with process and techniques ?
Those are the questions this course aims to answer. Giving the student some guide over the work and individual experimentation from different short exercises that try to approach different topics, media, and techniques like color, illustration, collage, patterns, repetition, printing, etc. The students will learn how to translate a concept into design choices.
At the end of the course, the student should have developed basic skills that allow them to:
1.Establish a working relationship and style with analog and digital media
2.Analize media, materials and techniques to make s decisions for product design.
3.Transforme a concept in a design solution and validate its effectiveness as a product.
4.Administrate available resources (time, human resource, materials, knowledge, skills) and tasks in creative and purposeful manner.
////
Qué son son los medios digitales? ¿Cuáles son las ventajas y desventajas de los medios digitales sobre los análogos? ¿Cuál es la relación entre medios análogos y digitales y como aprovecharla? ¿cómo se relacionan los nuevos medios con los procesos y técnicas?
Estas son las preguntas claves que el curso tratará de responder orientando al estudiante para que mediante el trabajo y la experimentación individual, logré resolverlas. A través de varios ejercicios cortos sobre temas, medios y técnicas especificas (color, ilustración, fotografía, collage / patrones, repites, corte laser, impresión textil, entre otros) los estudiantes aprenderán a transformar un concepto en una solución de diseño aplicada a productos.
El estudiante al final del curso deberá haber desarrollado las competencias básicas que le permitirán:
1.Establecer una relación de trabajo y estilo propio con medios análogos y digitales
2.Analizar los medios, materiales y técnicas para tomar desiciones acertadas de diseño para productos.
3.Transformar un concepto en una solución de diseño y vali- dar su efectividad como producto.
4.Administrar los recursos disponibles (tiempo, recurso humano, materiales, conocimiento, habilidades) y tareas de forma creativa y propositiva.